Nauczycielu, skorzystaj ze wsparcia!

W dniu 13 marca 2019 roku rozpocznie się rekrutacja na szkolenia dla nauczycieli realizowane w ramach projektu pn. „Zwiększenie potencjału sądeckich szkół ponadgimnazjalnych poprzez inwestycje w kształcenie” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 20114-2020, 10. Oś priorytetowa Wiedza i kompetencje, 10.1.3.Edukacja w szkołach prowadzących kształcenie ogólne.

W ramach projektu przewiduje się wsparcie nauczycieli w zakresie rozwoju kompetencji  i umiejętności zawodowych z wykorzystania nowoczesnych narzędzi oraz technologii informacyjno – komunikacyjnych.

Wsparcie adresowane jest dla nauczycieli sądeckich szkół ponadgimnazjalnych biorących udział w ww. projekcie tj. Zespół Szkół Nr 1 im. Komisji Edukacji Narodowej – V LO, Zespół Szkół Nr 2 im. Sybiraków – IX LO, Zespół Szkół nr 3 im. Bolesława Barbackiego – VI LO, Techn. 6, Zespół Szkół nr 4 – Techn. 4, Zespół Szkół Ekonomicznych – III LO, Zespół Szkół Samochodowych im. inż. Tadeusza Tańskiego – Techn. 8.

Rekrutacja zostanie przeprowadzona w dniach 13.03.2019 do 19.03.2019 r. Dokumenty rekrutacyjne należy składać w Biurze Projektu tj. w Wydziale Pozyskiwania Funduszy Urzędu Miasta Nowego Sącza przy ul. Narutowicza 6  (I piętro) w godzinach funkcjonowania Wydziału tj. od 7:30 do 15:30.

 Zasady uczestnictwa i rekrutacji na szkolenia opisane zostały w § 6 Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie pn. „Zwiększenie potencjału sądeckich szkół ponadgimnazjalnych poprzez inwestycje w kształcenie”.

Nauczyciele zainteresowani udziałem w projekcie muszą dostarczyć do Biura Projektu  w terminie Rekrutacji poprawnie wypełniony Formularz zgłoszenia, stanowiący Załącznik nr 5 do Regulaminu oraz Oświadczenie o ochronie danych osobowych, stanowiące Załącznik nr 6 do Regulaminu.

Nauczyciele kwalifikowani są do udziału w szkoleniach na podstawie zasad opisanych w Regulaminie, aż do wyczerpania limitu miejsc przewidzianych na poszczególne Formy wsparcia.

Uczestnictwo w Projekcie jest bezpłatne i wiąże się z koniecznością podania danych osobowych. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek odmowa ich podania skutkuje brakiem możliwości uczestnictwa w Projekcie.

 

Dodatkowe informacje:

Liczba godzin szkoleniowych:  84 godziny/4 grupy;

Okres trwania szkoleń: marzec – maj 2019 r. (zajęcia odbywać się będą w dni robocze  (od poniedziałku do piątku), przewidywane dokładne terminy, godziny oraz miejsce realizacji szkoleń zostaną ustalone indywidualnie z każdą grupą);

 Liczba uczestników: 40 osób (nauczyciele spełniający kryteria rekrutacji zgodnie z Regulaminem rekrutacji. Każdy nauczyciel może wziąć udział tylko w 1 rodzaju szkoleń);

 

Rodzaje szkoleń przewidziane w projekcie:

 

 

Szkolenie

(nazwa)

 

Liczba uczestników szkolenia

 

 Liczba grup

 

Liczba godzin

 

Termin realizacji

 

1

 

Wykorzystanie narzędzi cyfrowych

w nauczaniu przedmiotowym

10 osób          1 20 h  

do

30 kwietnia

2019 r.

 

2

Wykorzystanie narzędzi cyfrowych
w nauczaniu przedmiotowym
10 osób 1 20 h  

do

30 kwietnia

2019 r.

3  

E -nauczanie

 

10 osób 1 24 h do

30 kwietnia

2019 r.

4 Wykorzystanie narzędzi cyfrowych
w nauczaniu przedmiotowym
10 osób 1 20 h  

do

31 maja

2019 r.

 

Celem szkolenia jest wsparcie nauczycieli w zakresie rozwoju kompetencji i umiejętności zawodowych – podniesienie kompetencji cyfrowych nauczycieli. Przewidywany program szkoleń:

Lp. Tematyka szkolenia

„Wykorzystanie narzędzi cyfrowych w nauczaniu przedmiotowym”

1. Różnorodne źródła informacji i korzystanie z nich
2. Efektywne wyszukiwanie danych i organizacja zarządzania zasobami elektronicznymi
3. Narzędzia komunikacji elektronicznej
4. Serwisy i portale społecznościowe – wykorzystanie w edukacji
5. Wspólna praca za pomocą narzędzi / aplikacji
6. Treści multimedialne – tworzenie, zarządzanie, organizacja
7. Zagrożenia związane z używaniem i wykorzystywaniem treści online
8. Zagrożenia  płynące z korzystania z sieci Internet.
9. Prawa autorskie, a korzystanie z narzędzi cyfrowych i treści multimedialnych.
10. Podsumowanie wiadomości oraz zagadnienia związane z aspektami prawnymi wykorzystania materiałów online.

 

Lp. Tematyka szkolenia

„E-nuczanie”

1. Efektywne wyszukiwanie danych i organizacja zarządzania zasobami elektronicznymi
2. Narzędzia komunikacji elektronicznej
3. Serwisy i portale społecznościowe – wykorzystanie w edukacji
4. Wspólna praca za pomocą narzędzi / aplikacji
5. Treści multimedialne – tworzenie, zarządzanie, organizacja
6. Publikowanie treści w sieci Internet
7. Zagrożenia związane z używaniem i wykorzystywaniem treści online
8. Zagrożenia  płynące z korzystania z sieci Internet.
9. Prawa autorskie, a korzystanie z narzędzi cyfrowych i treści multimedialnych.
10. Podsumowanie wiadomości oraz zagadnienia związane z aspektami prawnymi wykorzystania materiałów online.
11. Tworzenie materiałów e-learningowych
12. Zarządzanie materiałami e-learningowymi

 

Dokumenty do pobrania i wydrukowania dla nauczyciela:

 

***
Projekt „Zwiększenie potencjału szkół ponadgimnazjalnych poprzez inwestycje w kształcenie” realizowany jest przez Miasto Nowy Sącz od 2017roku. Założenia projektu obejmują realizację zajęć pozalekcyjnych z zakresu przedmiotów przyrodniczych i matematyki oraz kompetencji informatycznych, wyposażenie szkół w pomoce dydaktyczne oraz sprzęt TIK, wyposażenie pracowni w narzędzia nauczania przedmiotów przyrodniczych, matematyki i informatyki, jak również pomoc stypendialną m.in. na rozwój umiejętności porozumiewania się w językach obcych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych (ZS1-V LO, ZS2-IX LO, ZS3-VI LO, ZS3-Techn. 6, ZS4-Techn. 4, ZSE-III LO, ZSS-Techn. 8) w Nowym Sączu. Zajęcia dla uczniów prowadzone są przez nauczycieli ze szkół objętych wsparciem. Ponadto projekt zakłada rozwój kompetencji i umiejętności zawodowych nauczycieli ww. szkół w zakresie wykorzystania nowoczesnych narzędzi, TIK, nauczania w obszarze przedmiotów przyrodniczych i matematyki do lipca 2019 r. Realizacja powyższych działań pozwoli 771 uczniom i 40 nauczycielom uczestniczącym w projekcie podnieść kompetencje kluczowe  z wybranych przez siebie obszarów tematycznych.